Z pamiętnika Jornata Draha - poszukiwacza miejsc i opowieści niezwykłych:
"Stworzenie
Smoka Zombie (Zombie Dragon) jest przez wielu uczonych traktowane jako
dowód pozyskania najwyższej wiedzy na temat nekromancji i animacji
martwiaków. Według prastarych legend, pierwszym, który dokonał tego
czynu był Hondrathus - wielki mag, żyjący około 4 000 lat temu.
Hondrathus niechętnie dzielił się ze światem swoimi osiągnięciami, więc
jego sekret zaginął wraz z nim na wiele lat. Na szczęście (choć
stwierdzenie to jest dość problematyczne), ktoś odnalazł grobowiec maga
i wśród wielu pochowanych wraz z nim woluminów spoczywała wydrążona
wewnątrz i rzeźbiona w pradawne znaki kość jakiegoś olbrzyma. W jej
wnętrzu widniał zmurszały ze starości zwój, pokryty magicznymi
symbolami - rytuał powołania do nie-życia Smoka Zombie. Przeklęty
głupiec wyniósł pergamin na światło dzienne i tak sprowadził tą
przerażającą istotę na nasz spokojny świat. Przy okazji... Gdy złodziej
umierał na jakąś nieznaną chorobę, klął się na wszystkie świętości, że
w grobowcu nie odnalazł ciała arcymaga..."

grafika autorstwa: Macieja Zagórskiego
Rytuał stworzenia Smoka Zombie
Osoba, chcąca powołać do życia to przerażające monstrum musi spełniać przedstawione poniżej warunki:
- Poziom rzucającego (caster level) równy 10+1/2CR (10+1/2SW) (zaokrąglane w dół) tworzonego Zombie Dragona.
- Znać zaklęcie ożywienie umarłego (animate dead).
- Posiadać zdolność rozkazywania nieumarłym (command undead) lub znać/mieć dostęp do zaklęcia kontroli nad nieumarłymi (control undead) - może być rzucony z pergaminu lub przedmiotu.
- Zdobyć ciało smoka odpowiednich rozmiarów.
- Posiadać atut Zogniskowanie Czaru (nekromancja) (Spell Focus (necromancy)).
Aby odprawić rytuał należy:
- W
odpowiedni sposób przygotować ciało- wymagany jest test wiedza
(nieumarli) (knowledge (undead)) o DC (ST) równym 10+CR (SW),
tworzonego Smoka Zombie. W przypadku niepowodzenia testu, połowa
materiałów (skarbu) zostaje zmarnowana. Można próbować ponowić rytuał
po upływie doby.
- W czasie rytuału, tworzący rzuca zaklęcie ożywienie umarłego (animate dead) i kontroli nad nieumarłymi (control undead). W przypadku kapłana wystarczy rytualne wydanie rozkazu - użycie zdolności rozkazywania nieumarłym (command undead).
- Z
animacją tak potężnej nieumarłej istoty związana jest utrata sporej
ilości punktów doświadczenia, by utrwalić nekromantyczną magię.
Jednocześnie należy zniszczyć rytualnie odpowiednią ilość skarbów
należących do smoka za życia (jak pokazano w tabeli poniżej). Jeżeli
odnalezienie smoczej hordy jest niemożliwe, należy zniszczyć magiczne
przedmioty o wartości równej dwukrotności sztuk złota podanych w
tabeli.
Rozmiar |
Utracone doświadczenie |
Konieczny do zniszczenia skarb |
Mały (Small) |
600 |
3 000 sz. (gp.) |
średni (Medium) |
900 |
4 500 sz. (gp.) |
Duży (Large) |
1 200 |
8 000 sz. (gp.) |
Olbrzymi (Huge) |
2 400 |
12 000 sz. (gp.) |
Gigantyczny (Gargantuan) |
3 200 |
16 000 sz. (gp.) |
Kolosalny (Colossal) |
4 000 |
20 000 sz. (gp.) |
- Rytuał
trwa nieprzerwanie 8 godzin i jest niesamowicie wyczerpujący dla
animatora. Po zakończeniu rytuału twórca musi wykonać rzut obronny na
Wytrwałość (Fort) o ST(DC) 10+1/2SW(CR) Smoka Zombie. Jeżeli się
powiedzie, mag odczuwa zwykłe zmęczenie i otrzymuje do momentu pełnego
zregenerowania sił (sen minimum 8 godzin) ujemny modyfikator -2 do
wszystkich akcji. Jeżeli się nie powiedzie, rytuał wyssał z niego
dodatkowe życiowe energie - animator traci dodatkowo 1/4 doświadczenia
zużywanego podczas rytuału i ulega opisanemu wcześniej zmęczeniu.
Przykład:
Elréwyn - elfi mag-renegat,
przystępuje do rytuału, którego celem będzie przywołanie do "życia"
Smoka Zombie z truchła bardzo starego (Very Old), gigantycznego
czerwonego smoka. Spełnia wszystkie warunki, wykonał test na wiedzę
(nieumarli) ST(DC) 20 (10+SW(CR) Very Old Zombie Dragon = 10).
Rytualnie zniszczył wymagane skarby, a piekielne moce pozbawiły go
odrobiny jestestwa (punktów doświadczenia). Po 8 godzinach i
zakończeniu rytuału z okrzykiem radości widzi, jak jedna z gnijących
łap uniosła się ku górze. Nagle jednak czuje dziwne osłabienie.
Wykonany rzut obronny na 10+1/2SW(CR) Smoka Zombie (w tym przypadku 15)
nie powiódł się. Rytuał wyssał z niego dodatkowe 800 punktów
doświadczenia (1/4 z 3200 - ilości potrzebnej do przeprowadzenia
rytuału). Dodatkowo Elréwyn poczuł się straszliwie wyczerpany...
Uwaga:
Utrata punktów doświadczenia nie może spowodować utraty poziomu
doświadczenia. Jeżeli postać nie posiada odpowiedniej ich ilości, nie
może przeprowadzić rytuału.
Zombie Dragon
"Zombie
Dragon" jest szablonem, który może zostać nadany każdej materialnej
istocie typu Smok (dalej nazywana "istotą bazową"). Typ istoty zmienia
się na Nieumarły (Undead), ale zachowuje niektóre ze swoich
modyfikatorów podtypów (Air, Aquatic, Cold, Earth, Electricity, Fire,
Water). Traci również wszelkie modyfikatory, związane z charakterem
(takie jak Good, Evil etc.). Istota może wykorzystywać wszystkie swoje
zdolności, z uwzględnieniem poniższych zmian.
Kostki wytrzymałości (Hit Dice): Należy odjąć premię wynikającą z Budowy (Constitution) i podwoić pozostałą wartość.
Szybkość: Jeżeli istota bazowa może latać, jej manewrowość (maneuverability rating) obniża się do Niezgrabny (Clumsy).
KP (AC): Pancerz naturalny (natural armor) zwiększą się w zależności od wielkości Zombie Dragon.
Rozmiar |
Pancerz naturalny |
Mały (Small) |
+1 |
średni (Medium) |
+2 |
Duży (Large) |
+3 |
Olbrzymi (Huge) |
+4 |
Gigantyczny (Gargantuan) |
+6 |
Kolosalny (Colossal) |
+11 |
Ataki:
Zombie Dragon zachowuje wszystkie swoje naturalne ataki oraz znajomość
broni (weapon proficiencies) jakie posiadała istota bazowa. Należy
dokonać przeliczenia bazowej premii ataku (base attack bonus) w oparciu
na nowym typie istoty (nieumarły - Undead) i nowych cechach. Undead
mają bazową premię ataku w wysokości 1/2*KW (HD), tak jak czarodziej
(wizard).
Obrażenia: Broń naturalna zadaje obrażenia takie same jak w przypadku istoty bazowej.
Specjalne zdolności (Special Qualities):
Zombie Dragon traci wszystkie specjalne zdolności, zachowując jedynie
te, które pozostały w związku z jego podtypem (np.: Fire). Dodatkowo
traci umiejętność rzucania zaklęć. Zyskuje wszystkie zdolności związane
ze swoim nowym typem (Undead), oraz zachowuje zdolność ziania (breath
weapon). Ta ostatnia w związku ze zmianą typu istoty bazowej również
ulega modyfikacji - Zombie Dragon zawsze zieje zgniłymi pozostałościami
organicznej substancji, pozostającej w jego trzewiach (należy traktować
jako kwas (Acid)). Dodatkowo należy podwyższyć typ kości przy zadawaniu
ran przez zianie (np.: d8 na d10 - maksimum d12). Ilość ataków za
pomocą oddechu (breath weapon) pozostaje bez zmian w stosunku do istoty
bazowej.
Tylko częściowe akcje (Partial Actions Only) (Ex):
Zombie Dragon posiada bardzo słaby refleks i może wykonywać jedynie
częściowe akcje (partial actions). Dlatego też może się albo poruszać,
albo atakować, chyba, że szarżuje (częściowa szarża - partial charge).
Rzuty Obronne (Saves): Bazowe Rzuty Obronne: Wytrw (Fort) +1/3 KW (HD), Ref (Ref) +1/3 KW, i Wola (Will) +2+(1/2*KW) (tak jak czarodziej).
Atrybuty (Abilities):
Siła (Strength) Zombie Dragon zwiększa się o 2, natomiast zręczność
zostaje obniżona o 2. Dodatkowo jako Undead nie posiada współczynnika
Budowy Fizycznej (Constitution), a jednocześnie jego współczynnik
Inteligencji (Inteligence) spada do 0, Mądrości (Wisdom) do 10, a
Charyzmy (Charisma) do 1.
Umiejętności (Skills): Zombie Dragon traci wszystkie nabyte umiejętności.
Atuty (Feats): Zombie Dragon traci wszystkie atuty, zyskując na ich miejsce Twardość (Toughness).
Klimat/Teren: Dowolny ląd lub podziemia.
Organizacja: Dowolna.
Stopień Wyzwania (Challenge Rating):
Wyrmling 1; Very young 2; Young 3; Juvenile 4; Young adult 5; Adult 6;
Mature adult 7; Old 8; Very old 10; Ancient 12; Wyrm 14; Great wyrm 16.
Skarb: Brak.
Charakter: Zawsze neutralny.
Rozwój (Advancement): Brak.