d20 Start RPG Zasady Varia Forum Czat Linki O stronie Kontakt

- dyskutuj na forum
- drukuj

Planarne frakcje - Atar (Athar)


Oficjalne tytuły frakcji: Atar (Athar), Negujący (Defiers), Zatraceni (Lost)

Symbol: Profil Iglicy (Spire) ukoronowanej czarnym owalem.

Filozofia: Bogowie są kłamcami!!! Są śmiertelni i zachowują się jak inni śmiertelnicy.
Napewno jest prawdziwy bóg, a być może jest ich nawet kilku, lecz są oni poza zrozumieniem. Nie są widzialni, nie można z nimi rozmawiać, ani nie można objąć ich rozumem. Jednak są źródłem mocy i to z tego źródła "bogowie" przekazują potęgę swym kapłanom. Głupcy sądzą, że jest inaczej, a "oni" nie próbują temu przeczyć. Bo po co?
Każdy potrafi kształtować plany, trzeba tylko opanować energię magiczną i biomagiczną w odpowiednim stopniu.
Atar nie są głupcami. Nie będą wypowiadać wojny "bogom". Pragną jednak odkryć tajemnicę Wielkiego Niepoznanego (Greater Unknown).

Historia: Frakcja powstała stulecia przed Wielkim Wstrząsem (Great Upheaval), niedługo po tym jak Dunn i Ciro spotkali się w Strzaskanej Świątynia (Shattered Temple). Dunn utracił swą rodzinę i majątek przez Posejdona i szukał na nim zemsty, natomiast Ciro, po stracie swego majątku na rzecz kościoła Lokiego, uważał, że bogowie przekupują swych kapłanów i wyznawców, by dzięki nim być nieśmiertelnymi. Postanowili razem zwalczać wyznawców bóstw i szukać istot o podobnym poglądzie.
Atar (Athar) o mało nie zostali zniszczeni w początkach swego istnienia przez Harmonium, lecz Pani Bólu (Lady of Pain) zainterweniowała i nie dopuściła do rzezi. Po tych wydarzenia frakcja zdecydowała się działać w mniej fizyczny sposób - zaczęli głosić propagandę, że bogowie są oszustami.
Wiele lat później doszło do pomniejszego konfliktu z Wierzącymi w źródło (Believers of the Source). Członkowie tej frakcji zaczęli wystawiać kapliczki swym znamienitym przedstawicielom na terenach będących pod kontrolą Atar (Athar). W odpowiedzi Atar (Athar) rozpoczęli akcję polegającą na wprowadzaniu w błąd i przeszkadzaniu w odwiedzaniu owych kapliczek (na przykład informowali odwiedzającego, że ktoś oczekuje go w innym miejscu). Przyniosło to efekt - kapliczki zamknięto, a wkrótce doszło nawet do sojuszu z Wierzącymi w źródło (Believers of the Source), gdyż stwierdzono, że pomimo przeszłych zatargów mają podobne filozofie i warto współpracować.
Do czasu, gdy przebywali w Sigil zajmowali się kontrolowaniem istniejących tam kościołów (ograniczali wpływy, sprawdzali przepływ funduszy).
W czasie wydarzeń związanych z Wojną Frakcji (Faction War) fakton (factol) Terrance trafił do Labiryntu (Maze) z woli Pani Bólu (Lady of Pain), jak wielu innych przywódców frakcji. Sama frakcja zachowała neutralność i nie brała czynnego udziału w potyczkach na terenie Miasta Drzwi (City of Doors). Po Wojnie większość członków opuściła Sigil, a pozostali zeszli do PodSigil (UnderSigil).

Fakton (Factol): Dawny - Terrance (PD mężczyzna człowiek [planarny] kapłan Wielkiego Niepoznanego [Greater Unknown] 19*) - nadal jest uwięziony w Labiryncie (Maze). Aktualny - Jaya Forlorn (ND kobieta człowiek eks-kapłan 7/wojownik 2/zaprzeczający [defier] 5).

Siedziba: Dawniej Strzaskana Świątynia (Shattered Temple) w Dolnej Dzielnicy (Lower Ward) Sigil, aktualnie podstawa Iglicy (Spire) umiejscowionej w centrum Krain Zewnętrznych (Outlands).

Natywny plan: Astralny. Znajduje się tam Cytadela Atar (Athar Citadel) będąca świątynią Wielkiego Niepoznanego (Greater Unknown). Przewodzi w niej Faktor (Factor) Tobias Gnoas (NN mężczyzna człowiek [planarny] kapłan Wielkiego Niepoznanego [Greater Unknown] 12*).

Sojusznicy: Dawniej Wierzący w źródło (Believers of the Source), aktualnie Oko umysłu (Mind's Eye).

Wrogowie: Nie mają.

Wymogi dopuszczenia: Jedynym wymogiem jest wyznawanie Wielkiego Niepoznanego (Greater Unknown). Kapłani mogą wyznawać tylko tą filozofię (i zyskują normalnie czary; proponowany dostęp do domen jest dowolny, ale musi być zgodny z charakterem).

Korzyści dla członków: [Na podstawie 2E.] Powinni posiadać ochronę przed niektórymi czarami objawień (divine). Faktorzy (factors) [minimum 9 poziom] powinni zyskać ochronę przed wykryciem przez bóstwa i ich sługi. Athoanie (faktotum Atar [factotum of Athar]) posiadać większą odporność na czary objawień (divine).

Ograniczenia: [Na podstawie 2E.] Kapłani bóstw nie pomagają zazwyczaj Atar (Athar) oraz bardzo rzadko sprzedają im przedmioty magiczne. Inne postępowanie często oznacza sprzeciwienie się swemu bóstwu.


*aktualnie nie ma rozpiski na 3E; ze względu na upływ czasu można założyć, że mają o 1 poziom wyżej

Na podstawie:

  • Planescape Campaign Setting, Devid "Zeb" Cook, 1994
  • In the Cage: A Guide to Sigil, Wolfgang Baur, Rick Swan, 1995
  • The Factol's Manifesto, Dori Jean Hein, Tim Beach, J.M. Salsbury, 1995
  • Planewalker's Handbook, Monte Cook, 1996
  • A Guide to the Astral Plane, Monte Cook, 1996
  • Faction War, Monte Cook, Ray Vallese, 1998
  • PSCS: Character Chapter, Planewalker, 2003

Na górę strony

STATeria