d20 Start RPG Zasady Varia Forum Czat Linki O stronie Kontakt

- dyskutuj na forum
- drukuj

Smok Zombie - Zombie Dragon

Z pamiętnika Jornata Draha - poszukiwacza miejsc i opowieści niezwykłych:

"Stworzenie Smoka Zombie (Zombie Dragon) jest przez wielu uczonych traktowane jako dowód pozyskania najwyższej wiedzy na temat nekromancji i animacji martwiaków. Według prastarych legend, pierwszym, który dokonał tego czynu był Hondrathus - wielki mag, żyjący około 4 000 lat temu. Hondrathus niechętnie dzielił się ze światem swoimi osiągnięciami, więc jego sekret zaginął wraz z nim na wiele lat. Na szczęście (choć stwierdzenie to jest dość problematyczne), ktoś odnalazł grobowiec maga i wśród wielu pochowanych wraz z nim woluminów spoczywała wydrążona wewnątrz i rzeźbiona w pradawne znaki kość jakiegoś olbrzyma. W jej wnętrzu widniał zmurszały ze starości zwój, pokryty magicznymi symbolami - rytuał powołania do nie-życia Smoka Zombie. Przeklęty głupiec wyniósł pergamin na światło dzienne i tak sprowadził tą przerażającą istotę na nasz spokojny świat. Przy okazji... Gdy złodziej umierał na jakąś nieznaną chorobę, klął się na wszystkie świętości, że w grobowcu nie odnalazł ciała arcymaga..."

Zombie Dragon - autor: Maciej Zagórski
grafika autorstwa: Macieja Zagórskiego

Rytuał stworzenia Smoka Zombie

Osoba, chcąca powołać do życia to przerażające monstrum musi spełniać przedstawione poniżej warunki:

  • Poziom rzucającego (caster level) równy 10+1/2CR (10+1/2SW) (zaokrąglane w dół) tworzonego Zombie Dragona.
  • Znać zaklęcie ożywienie umarłego (animate dead).
  • Posiadać zdolność rozkazywania nieumarłym (command undead) lub znać/mieć dostęp do zaklęcia kontroli nad nieumarłymi (control undead) - może być rzucony z pergaminu lub przedmiotu.
  • Zdobyć ciało smoka odpowiednich rozmiarów.
  • Posiadać atut Zogniskowanie Czaru (nekromancja) (Spell Focus (necromancy)).

Aby odprawić rytuał należy:

  • W odpowiedni sposób przygotować ciało- wymagany jest test wiedza (nieumarli) (knowledge (undead)) o DC (ST) równym 10+CR (SW), tworzonego Smoka Zombie. W przypadku niepowodzenia testu, połowa materiałów (skarbu) zostaje zmarnowana. Można próbować ponowić rytuał po upływie doby.
  • W czasie rytuału, tworzący rzuca zaklęcie ożywienie umarłego (animate dead) i kontroli nad nieumarłymi (control undead). W przypadku kapłana wystarczy rytualne wydanie rozkazu - użycie zdolności rozkazywania nieumarłym (command undead).
  • Z animacją tak potężnej nieumarłej istoty związana jest utrata sporej ilości punktów doświadczenia, by utrwalić nekromantyczną magię. Jednocześnie należy zniszczyć rytualnie odpowiednią ilość skarbów należących do smoka za życia (jak pokazano w tabeli poniżej). Jeżeli odnalezienie smoczej hordy jest niemożliwe, należy zniszczyć magiczne przedmioty o wartości równej dwukrotności sztuk złota podanych w tabeli.
  •  Rozmiar   Utracone doświadczenie   Konieczny do zniszczenia skarb 
     Mały (Small) 

    600 

    3 000 sz. (gp.) 

     średni (Medium) 

    900 

    4 500 sz. (gp.) 

     Duży (Large) 

    1 200 

    8 000 sz. (gp.) 

     Olbrzymi (Huge) 

    2 400 

    12 000 sz. (gp.) 

     Gigantyczny (Gargantuan) 

    3 200 

    16 000 sz. (gp.) 

     Kolosalny (Colossal) 

    4 000 

    20 000 sz. (gp.) 


  • Rytuał trwa nieprzerwanie 8 godzin i jest niesamowicie wyczerpujący dla animatora. Po zakończeniu rytuału twórca musi wykonać rzut obronny na Wytrwałość (Fort) o ST(DC) 10+1/2SW(CR) Smoka Zombie. Jeżeli się powiedzie, mag odczuwa zwykłe zmęczenie i otrzymuje do momentu pełnego zregenerowania sił (sen minimum 8 godzin) ujemny modyfikator -2 do wszystkich akcji. Jeżeli się nie powiedzie, rytuał wyssał z niego dodatkowe życiowe energie - animator traci dodatkowo 1/4 doświadczenia zużywanego podczas rytuału i ulega opisanemu wcześniej zmęczeniu.
    Przykład:
    Elréwyn - elfi mag-renegat, przystępuje do rytuału, którego celem będzie przywołanie do "życia" Smoka Zombie z truchła bardzo starego (Very Old), gigantycznego czerwonego smoka. Spełnia wszystkie warunki, wykonał test na wiedzę (nieumarli) ST(DC) 20 (10+SW(CR) Very Old Zombie Dragon = 10). Rytualnie zniszczył wymagane skarby, a piekielne moce pozbawiły go odrobiny jestestwa (punktów doświadczenia). Po 8 godzinach i zakończeniu rytuału z okrzykiem radości widzi, jak jedna z gnijących łap uniosła się ku górze. Nagle jednak czuje dziwne osłabienie. Wykonany rzut obronny na 10+1/2SW(CR) Smoka Zombie (w tym przypadku 15) nie powiódł się. Rytuał wyssał z niego dodatkowe 800 punktów doświadczenia (1/4 z 3200 - ilości potrzebnej do przeprowadzenia rytuału). Dodatkowo Elréwyn poczuł się straszliwie wyczerpany...

Uwaga: Utrata punktów doświadczenia nie może spowodować utraty poziomu doświadczenia. Jeżeli postać nie posiada odpowiedniej ich ilości, nie może przeprowadzić rytuału.

Zombie Dragon

"Zombie Dragon" jest szablonem, który może zostać nadany każdej materialnej istocie typu Smok (dalej nazywana "istotą bazową"). Typ istoty zmienia się na Nieumarły (Undead), ale zachowuje niektóre ze swoich modyfikatorów podtypów (Air, Aquatic, Cold, Earth, Electricity, Fire, Water). Traci również wszelkie modyfikatory, związane z charakterem (takie jak Good, Evil etc.). Istota może wykorzystywać wszystkie swoje zdolności, z uwzględnieniem poniższych zmian.

Kostki wytrzymałości (Hit Dice): Należy odjąć premię wynikającą z Budowy (Constitution) i podwoić pozostałą wartość.

Szybkość: Jeżeli istota bazowa może latać, jej manewrowość (maneuverability rating) obniża się do Niezgrabny (Clumsy).

KP (AC): Pancerz naturalny (natural armor) zwiększą się w zależności od wielkości Zombie Dragon.

 Rozmiar   Pancerz naturalny 
 Mały (Small) 

+1 

 średni (Medium) 

+2 

 Duży (Large) 

+3 

 Olbrzymi (Huge) 

+4 

 Gigantyczny (Gargantuan) 

+6 

 Kolosalny (Colossal) 

+11 

Ataki: Zombie Dragon zachowuje wszystkie swoje naturalne ataki oraz znajomość broni (weapon proficiencies) jakie posiadała istota bazowa. Należy dokonać przeliczenia bazowej premii ataku (base attack bonus) w oparciu na nowym typie istoty (nieumarły - Undead) i nowych cechach. Undead mają bazową premię ataku w wysokości 1/2*KW (HD), tak jak czarodziej (wizard).

Obrażenia: Broń naturalna zadaje obrażenia takie same jak w przypadku istoty bazowej.

Specjalne zdolności (Special Qualities): Zombie Dragon traci wszystkie specjalne zdolności, zachowując jedynie te, które pozostały w związku z jego podtypem (np.: Fire). Dodatkowo traci umiejętność rzucania zaklęć. Zyskuje wszystkie zdolności związane ze swoim nowym typem (Undead), oraz zachowuje zdolność ziania (breath weapon). Ta ostatnia w związku ze zmianą typu istoty bazowej również ulega modyfikacji - Zombie Dragon zawsze zieje zgniłymi pozostałościami organicznej substancji, pozostającej w jego trzewiach (należy traktować jako kwas (Acid)). Dodatkowo należy podwyższyć typ kości przy zadawaniu ran przez zianie (np.: d8 na d10 - maksimum d12). Ilość ataków za pomocą oddechu (breath weapon) pozostaje bez zmian w stosunku do istoty bazowej.

Tylko częściowe akcje (Partial Actions Only) (Ex): Zombie Dragon posiada bardzo słaby refleks i może wykonywać jedynie częściowe akcje (partial actions). Dlatego też może się albo poruszać, albo atakować, chyba, że szarżuje (częściowa szarża - partial charge).

Rzuty Obronne (Saves): Bazowe Rzuty Obronne: Wytrw (Fort) +1/3 KW (HD), Ref (Ref) +1/3 KW, i Wola (Will) +2+(1/2*KW) (tak jak czarodziej).

Atrybuty (Abilities): Siła (Strength) Zombie Dragon zwiększa się o 2, natomiast zręczność zostaje obniżona o 2. Dodatkowo jako Undead nie posiada współczynnika Budowy Fizycznej (Constitution), a jednocześnie jego współczynnik Inteligencji (Inteligence) spada do 0, Mądrości (Wisdom) do 10, a Charyzmy (Charisma) do 1.

Umiejętności (Skills): Zombie Dragon traci wszystkie nabyte umiejętności.

Atuty (Feats): Zombie Dragon traci wszystkie atuty, zyskując na ich miejsce Twardość (Toughness).

Klimat/Teren: Dowolny ląd lub podziemia.

Organizacja: Dowolna.

Stopień Wyzwania (Challenge Rating): Wyrmling 1; Very young 2; Young 3; Juvenile 4; Young adult 5; Adult 6; Mature adult 7; Old 8; Very old 10; Ancient 12; Wyrm 14; Great wyrm 16.

Skarb: Brak.

Charakter: Zawsze neutralny.

Rozwój (Advancement): Brak.

Danant

Na górę strony

STATeria