d20 Start RPG Zasady Varia Forum Czat Linki O stronie Kontakt

- dyskutuj na forum
- drukuj

Psioniczny Rycerz - nowa psioniczna klasa prestiżowa dla edycji 3.5.

Niech Moc będzie z Tobą

Wywodząca się jeszcze z przed czasów imperium Jhaamdath grupa psionicznych wojowników zawana Psionicznymi Rycerzami, miała za zadanie strzec pokoju na ziemiach sojuszu. Byli to potężni wojownicy, biegli zarówno w mieczu jak i w mocy. 12 najpotężniejszych i najmądrzejszych Psionicznych Rycerzy tworzyło Radę Mistrzów Miecza (Bladelords council), której celem było nadzorowanie treningów młodych Rycerzy, kontrolowanie innych rycerzy i pilnowanie porządku.
Z zapisków jakie archeologom udało się zdobyć na temat dawnego imperium wynika, że Rada została zaskoczona i oszukana przez potężnego Metaminda, kóry wpierw obrócił władze przeciw Rycerzom niszcząc ich prawie doszczętnie Zakon, później zaś obwołując się imperatorem Jhaamdath. Ci członkowie Zakonu, którzy nie zginęli w walce z Metemindem, zdołali uciec portalem do innego świata.
W dzisiejszych czasach, Psionicznych Rycerzy można spotkać nie tylko w Faerunie, gdzie powrócili, by szukać dawnej wiedzy, oraz artefaktów by odbudować Zakon, ale także w innych światach (Oerth, Sigil...).

Kość Wytrzymałości: k8

Wymagania:
Oto wymagania, które postać musi spełnić, aby zostać Psionicznym Rycerzem:
Charakter: Praworządny Dobry lub Praworządny Neutralny
Atuty: Mentalny skok, Prędkość myśli, Psioniczna broń lub Psioniczna pięść, Zogniskowanie broni (dowolna roń do walki wręcz, lub atak bez broni)
Umiejętności: Autohipnoza 8 rang, Upadanie 5 rang, Wiedza (psionika) 4 rangi, Wiedza (historia) 3 rangi lub Wiedza (plany) 3 rangi [jeśli jest się spoza Faerunu/Przestrzeni Krain]
Psionika: możliwość manifestowania minimum 2-óch mocy typu [Moc] (patrz niżej), z czego przynajmniej jedna musi być co najmniej 2-gio poziomu (wzięcie mocy pierwszo poziomowej za pomocą atutu Expanded Knowledge* liczy się jako wzięcie mocy 2-go poziomowej)
Specjalne: postać musi zostać zaakceptowana w Zakonie
*brak oficjalnego polskiego przekładu

Umiejętności klasowe: Autohipnoza (Rzt), Ciche poruszanie (Zr), Koncentracja (Bd), Nasłuchiwanie (Rzt), Przeszukiwanie (Int), Równowaga (Zr), Skakanie (S), Ukrywanie (Zr), Upadanie (Zr), Wyzwalanie się (Zr), Zauważenie (Rzt)

Ilość punktów umiejętności na poziom: 4+modyfikator z Intelektu

  Bazowa Premia

---- Rzut obronny na ----

Poziom

do Ataku Wytrw Ref Wolę Specjalne Znane moce
1 +0 +2 +2 +0 Grad ciosów wybraną bronią -
2 +1 +3 +3 +0 Zogniskowanie [Moc] +1 +1 efektywny poziom klasy manifestującej
3 +2 +3 +3 +1 Zwiększona Prędkość myśli (dodatkowe +3 m) +1 efektywny poziom klasy manifestującej
4 +3 +4 +4 +1 Ulepszony Grad ciosów wybraną bronią, Zogniskowanie [Moc] +2 -
5 +3 +4 +4 +1 Ulepszony Mentalny skok +1 efektywny poziom klasy manifestującej
6 +4 +5 +5 +2 Zogniskowanie [Moc] +3 +1 efektywny poziom klasy manifestującej
7 +5 +5 +5 +2 Większy grad ciosów wybraną bronią -
8 +6 +6 +6 +2 Zogniskowanie [Moc] +4 +1 efektywny poziom klasy manifestującej
9 +6 +6 +6 +3 Zwiększona Szybkość myśli (dodatkowe +6 m) +1 efektywny poziom klasy manifestującej
10 +7 +7 +7 +3 Akceleracyjna akcja, Zogniskowanie [Moc] +5 -

Właściwości klasowe:

Biegłości: Psioniczni Rycerze nie zyskują żadnych nowych biegłości.

Znane moce: Na każdym poziomie z wyjątkiem 1-szego, 4-tego, 7-mego, i 10-tego Psioniczny Rycerz zyskuje punkty mocy, dostęp do mocy tak jakby zdobył poziom w poprzedniej klasie manifestującej.

Grad ciosów wybraną bronią: Psioniczny Rycerz uczy się władać wybraną bronią z niezwykłą szybkością. Na pierwszym poziomie, może atakować jedną wybraną bronią (w której ma Zogniskowanie broni, z wymagań klasy) korzystając ze zdolności mnicha. Na poziomie 4-tym Psioniczny Rycerz zyskuje ulepszony grad ciosów tylko w stosunku do wybranej broni (kara zmniejsza się o 1), a na 7-mym poziomie większy grad ciosów na wybraną broń (kara zmniejsza się o 1, Psioniczny rycerz dostaje dodatkowy atak z najwyższą premią).

Zogniskowanie [Moc]: Od drugiego poziomu, niektóre moce manifestowane przez Psionicznego Rycerza (moce o określniku [Moc], patrz niżej) zostają darmowo dopalone o podaną wartość. Psioniczny Rycerz musi zapłacić bazowy koszt mocy i nie może dopalić powyżej swojego poziomu manifestującego.

Zwiększona Prędkość myśli: Poczynając od 3-cim poziomie, atut Szybkość myśli zwiększa prędkość o 6m zamiast 3m. Na 9-tym poziomie prędkość jaką daje ten atut zwiększa się o kolejne +3m dając w sumie +9m.

Ulepszony Mentalny skok: Zaczynając od 5-tego poziomu Psioniczny Rycerz nie potrzebuje wydawać psionicznej koncentracji by móc korzystać z tego atutu (postać nadal musi być psionicznie skoncetrowana).

Akceleracyjna akcja: Od 10-tego poziomu Psioniczny Rycerz może przyśpieszać i przez to zwiększać ilość wykonywanych akcji. Może tego dokonywać maksymalnie przed 5 rund na dzień. Ma prawo do rozdzielania tej zdolności na 1-rundowe odcinki. (Efekt tej zdolności nie jest kumulatywny z innymi efektami o podobnym działaniu - jak na przykład moc schizma czy czar przyspieszenie.
Możliwe rodzaje użyć:

  • Jeśli wykonuje akcję pełnego ataku, to ma prawo do dodatkowego ataku (jest on wykonywany z maksymalną premią do trafienia dla danej broni).
  • Wykorzystanie w celu zwiększenia prędkości - zyskuje się premię z usprawnienia +9m do prędkości.
  • Wykorzystanie do zamanifestowania mocy - tylko jeśli nie manifestował innej mocy w tej samej rundzie, oraz moc nie może mieć czasu manifestacji dłuższej niż 1 standardowa akcja.
Psioniczny Rycerz pod wpływem akceleracji zyskuje premię unikową +2 do trafienia, rzutów na Refleks oraz KP. Premia ta nie przysługuje, jeśli traci się premię ze Zr do KP.

Moce o określniku [Moc]: Wszystkie poniższe moce traktowane są jak moce z określnikiem [Moc] (do nich odnosi się zarówno wymagania dotyczące wejścia na klasę Psionicznego Rycerza, jak i jego zdolność Zogniskowanie [Moc]). Psioniczny Rycerz traktuje wszystkie te moce tak, jakby były na jego liście mocy.
Pozostawiono nazwy oryginalne (w nawiasach podane polskie nazwy, które pojawiły się w polskiej edycji).

  • Concussion Blast
  • Inertial Armor (Inercyjna zbroja)
  • Inertial Barrier (Inercyjna bariera)
  • Far Hand (Długa ręka)
  • Force screen
  • Telekinetic Force
  • Telekinetic Maneuver
  • Telekinetic Sphere (Telekinetyczna kula)
  • Telekinetic Thurst
  • Touchsight

Suldarr'essalar

Na górę strony

STATeria