d20 Start RPG Zasady Varia Forum Czat Linki O stronie Kontakt

- dyskutuj na forum
- drukuj

Planarne frakcje - Grabarze (Dustmen)


Frakcja "rozwiązana"


Oficjalne tytuły frakcji: Grabarze (Dustmen), Martwi (Dead)

Symbol: Wydłużona czaszka, ustawiona przodem, z kościaną obręczą, na purpurowym tle.

Filozofia: Życie jest jedynie żartem, sprytną sztuczką. W rzeczywistości Życie nie istnieje. Wszyscy jesteśmy martwi, lecz nie każdy zdaje sobie z tego sprawę. Spytacie więc czym są wszystkie światy? Odpowiedź jest prosta - to cienie poprzedniej egzystencji. Nie uważacie, że gdybyście byli żywi, to nie byłoby tego całego cierpienia i niedoli w wieloświecie? Oczywiście, że nie! Życie powinno być świętowaniem i odczuwaniem pozytywnych odczuć. Natomiast egzystencja jest niema i ponura, pełna bólu i cierpienia. Wy to nazywacie świętowaniem? Egzystencja jest jedynie żartem z prawdziwego Życia. Faktem jest, że wszyscy są martwi. Różnią się tylko stopniem swego uśmiercenia. Mieszkańcy Pierwszej dopiero rozpoczynają wędrówkę po świecie zmarłych, mieszkańcy planów są nieco dalej, a najbliżej końca są dusze błąkające się po planach. Natomiast chodzące trupy osiągnęły ostateczną czystość, uwolnili się od pasji i zmysłów. Powinniśmy wszyscy dążyć do osiągnięcia tego celu - stania się prawdziwie umarłymi. Kroczenie ścieżką Śmierci nie jest proste. Wpierw trzeba zrozumieć swe "Życie" w pełni nim będzie można wkroczyć w kolejne stadium. W innym przypadku śmierć pójdzie na marne i trzeba będzie zaczynać od początku. Z tego powodu przestrzegajcie tych słów: Respektujcie Śmierć i nie ważcie się jej traktować jak sługę.

Historia: Jest to bardzo stara frakcja, przypuszczalnie nawet najstarsza. Założył ją Skall i przewodził nią z pewnością od samego początku po Wojnę Frakcji (Faction War), gdy został uwięziony w Labiryncie (Maze) jak wielu innych faktonów (factols). Przed Wojną frakcja nie doświadczyła wiele interesujących wydarzeń, gdyż Grabarze (Dustmen) nie wchodzili w konflikty z innymi. Jedynym wyjątkiem było zamieszanie spowodowane przez Karillę Mavasil, członkinię Stronnictwa doznań (Society of Sensation). Pewnego razu zapragnęła ona doświadczyć "ostatecznego poznania" - Śmierci. Jeśli Grabarze (Dustmen) nie pozwoliliby na wykradzenie jej ciała z Kostnicy (Mortuary), to zapewne doszłoby do otwartego konfliktu z jej frakcją. Karilla została wskrzeszona, lecz ostatecznie wstąpiła w szeregi Grabarzy (Dustmen). W czasie Wojny frakcja zachowała neutralność, a po jej zakończeniu formalnie rozwiązała się by móc nadal pracować w Kostnicy (Mortuary) - w innym przypadku jej członkowie musieliby opuścić Sigil.

Fakton (Factol): Dawny - Skall (NZ mężczyzna człowiek(?)-planarny licz czarodziej 19*) - nadal jest uwięziony w Labiryncie (Maze). Aktualny - brak

Siedziba: Kostnica (Mortuary) w Roju (Hive Ward) w Sigil.

Natywny plan: Plan Negatywnej Energii. Znajduje się tam Forteca Duszy (Fortress of the Soul), miejsce kontemplacji dla 50-ciu Grabarzy (Dustmen). Przewodzi nimi faktor (factor) Komosahl Trevant (NZ mężczyzna człowiek [planarny] czarodziej 12*).

Sojusznicy: Loża Ponurych (Bleak Cabal) i Straż zagłady (Doomguard).

Wrogowie: Stronnictwo doznań (Society of Sensation) i Znak jedynego (Sign of One).

Wymogi dopuszczenia: Dowolna rasa, charakter i rasa. Kapłani bóstw śmierci są najczęściej spotykani.

Korzyści dla członków: [Na podstawie 2E.] Grabarze (Dustmen) mają spisany "Traktat Śmierci" (Dead Truce) chroniący ich przed krzywdą ze strony nieumarłych (nie obejmuje ona towarzyszy nie należących do frakcji). Zaatakowanie nieumarłego kończy roztoczoną ochronę. Faktotum (factotum) powinni potrafić lepiej (+4 do testu) rozkazywać nieumarłym.

Ograniczenia: [Na podstawie 2E.] Niechętnie poddają się czarom wskrzeszającym z martwych (można uznać, że istnieje 50% na ich niepowodzenie).


*aktualnie nie ma rozpiski na 3E; ze względu na upływ czasu można założyć, że mają o 1 poziom wyżej [uaktualniony Skall może być o wiele potężniejszy]

Na podstawie:

  • Planescape Campaign Setting, Devid "Zeb" Cook, 1994
  • In the Cage: A Guide to Sigil, Wolfgang Baur, Rick Swan, 1995
  • The Factol's Manifesto, Dori Jean Hein, Tim Beach, J.M. Salsbury, 1995
  • Planewalker's Handbook, Monte Cook, 1996
  • Faction War, Monte Cook, Ray Vallese, 1998
  • The Inner Planes, Monte Cook, William W. Connors, 1998
  • PSCS: Character Chapter, Planewalker, 2003

Na górę strony

STATeria