d20 Start RPG Zasady Varia Forum Czat Linki O stronie Kontakt

- dyskutuj na forum
- drukuj

Planarne frakcje - Przeznaczeni (Fated)


Oficjalne tytuły frakcji: Przeznaczeni (Fated), Zaborcy (Takers), Bez serca (Heartless)

Symbol: Dłoń trzymająca złoty kij podróżny na purpurowym tle.

Filozofia: Wieloświat należy do potrafiących utrzymać go w swej garści. Każdy ma swe przeznaczenie i tylko on za nie odpowiada. Płaczący nad swym losem są słabeuszami - jeśli przeznaczone byłoby im odnieść sukces, to tak by się stało. Wieloświatem rządzi następujące prawo: Każdy ma potencjał do tego by być wielkim, lecz nie oznacza to, że to osiągnie. Trzeba ciężko pracować by osiągnąć cel, a nie czekać, że wszystko nam zostanie podane na złotej tacy. Za wysiłek oczekuje nas nagroda. Nic nie ma za darmo � nie ważny czy w tym czy w innym życiu.
Pytacie się o dowód? Popatrzcie na dusze zmarłych - czy one czekają na nagrody? Nie, bóstwa wystawiają je na próby i każda która im podoła otrzyma nagrodę. Dusze, które nie podołają zginą na zawsze. Nie należy ich żałować, to była ich własna wina, własna słabość. Ludzie miękkiego serca nazywają naszą filozofię okrutną, zarzucają nam brak współczucia. Współczujemy, ale tylko tym, którzy na nią zapracowali. Trzeba być silnym by sobie radzić sobie z bólem i walczyć z uniesionym czołem.
Część ludzi uważa, że bycie Przeznaczonym (Fated) polega na braniu. Jednak jest to coś więcej. Wiele rzeczy nie można uzyskać przy pomocy siły. Czasem wymaga to wyrobienia sobie respektu, a czasem sprawienia komuś radości. Niekiedy musimy odwołać się do uprzejmości i współczucia - jednak tylko, gdy jest ktoś tego godny.

Historia: O przeszłości Przeznaczonych (Fated) niewiele wiadomo. Od dawna byli w Sigil - zajmowali się zbieraniem podatków i spisywaniem ksiąg. Na bazie ich pracy powstała i nadal powstaje "Sekretna historia Sigil" ("The Secret History of Sigil"), doskonałe źródło informacji o frakcjach.
Jednak najważniejsze były wydarzenie z ostatnich kilku lat. Wraz z przejęciem władzy przez Diuka Rowana Darkwood z rąk Emmy Oakwright. Próbował on przejąć Sigil od Pani Bólu (Lady of Pain), ale wpierw musiał wprowadzić zamieszanie w Sigil, by działać w jak największej tajemnicy. Wykorzystał dawne animozje pomiędzy poszczególnymi frakcjami i doprowadził do wybuchu Wojny Frakcji (Faction War). Jednak jego plan nie powiódł się, Pani wrzuciła go Labiryntu (Maze) oraz ostatecznie doprowadziła do zakończenia Wojny. Jednak pozostałe frakcje dowiedziały się o roli Darkwooda i to bardzo osłabiło pozycję Przeznaczonych (Fated).
Po Wojnie wycofali się do Ysgardu, a nowym faktonem (factol) został Aram Oakwright.

Fakton (Factol): Dawny - Diuk Rowan Darkwood - nadal jest uwięziony w Labiryncie (Maze). Aktualny - Aram Oakwright (CN mężczyzna krasnolud wojownik 6).

Siedziba: Dawniej Gmach Kronik (Hall of Records) w Dzielnicy Urzędników (Clerk�s Ward) w Sigil. Aktualnie Skeinheim w Ysgard.

Natywny plan: Ysgard.

Sojusznicy: Łaskobójcy (Mercykillers) [luźny sojusz do czasu rozwiązania] i Wolna liga (Free League).

Wrogowie: Prawie wszyscy, ale głównie Harmonium. Mają także urazę do Pierścieniodajców (Ring-givers) za czasowe przejęcie ich siedziby w Ysgardzie, Skeinheim.

Wymogi dopuszczenia: Dowolna rasa i klasa, ale charakter nie może być praworządny.

Korzyści dla członków: [Na podstawie 2E.] Powinni mieć więcej punktów umiejętności oraz normalnie wykupywać umiejętności bez względu na klasę (czyli nie ma dla nich czegoś takiego jak umiejętność międzyklasowa).

Ograniczenia: [Na podstawie 2E.] Nie mogą przyjmować zapłaty za nic. Na wszystko muszą w jakiś sposób zapracować.


Na podstawie:

  • Planescape Campaign Setting, Devid "Zeb" Cook, 1994
  • Planes of Chaos, Lester Smith, Wolfgang Baur, 1994
  • In the Cage: A Guide to Sigil, Wolfgang Baur, Rick Swan, 1995
  • The Factol's Manifesto, Dori Jean Hein, Tim Beach, J.M. Salsbury, 1995
  • Planewalker's Handbook, Monte Cook, 1996
  • Faction War, Monte Cook, Ray Vallese, 1998
  • PSCS: Character Chapter, Planewalker, 2003

Na górę strony

STATeria